سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش بیزینس اکانت اینستاگرام (+ خارج شدن از حالت بیزینس)

اگر پیش تر به دلایل شخصی از اینستاگرام استفاده می کردید، چرا امروز از آن برای تجارت خود استفاده نمی کنید؟ کسب و کار آنلاین چیست ؟ ایده های جالب برای راه اندازی آن     وجود دارد که اینستاگرام بستر مناسبی را برای شما فراهم کرده که بتوانید به راحتی با کمی تلاش درآمد داشته باشید. اینستاگرام نمایه تجاری خود یا همان بیزینس اکانت اینستاگرام را در سال 2016 به کاربران خویش معرفی کرد. از آن زمان تا به امروز، بازاریابان رسانه های اجتماعی از این پلتفرم به نفع خود (و به درستی) برای کسب سود در کسب و کار استفاده کرده اند. امروز ساختن بیزینس اکانت اینستاگرام بخشی از استراتژی بازاریابی کسب و کار در رسانه های اجتماعی بزرگ محسوب می شود. در این مطلب ما قصد داریم آموزش بیزینس اکانت اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهیم، همچنین مراحل آموزش بیزینس اکانت اینستاگرام را به شما یاد خواهیم داد .

پیج کاری اینستاگرام چیست؟

ایجاد و ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام برای تجارت و کسب و کار شما و همچنین برای بازاریابان، رهبران و مشتریان مزایایی ایجاد می کند. در سال 2017، 25 میلیون شغل و کسب و کار در اینستاگرام ثبت شد. آیا می توانید تصور کنید که اکنون در سال 2020 این عدد به چند رسیده است؟ ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام کاملا رایگان است و به صاحبان کسب و کار اجازه بهتر و بیشتر دیده شدن را می دهد. این پروفایل ها ویژگی های بیشتری نسبت به پروفایل های شخصی دارند، از جمله دسترسی به تجزیه و تحلیل (insight)، هدف قرار دادن تبلیغات و یک دکمه تماس در پروفایل پیج شما.

اگر در مورد نحوه ایجاد یک پروفایل تجاری کنجکاو هستید، در جای درستی ایستاده اید، چرا که ما قصد داریم در این مطلب راهنمای گام به گام ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین در این مطلب می توانید با مزایا بیزینس اکانت پروفایل اینستاگرام آشنا خواهید شد. پس به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

ساخت پیج کاری در اینستاگرام

  • برنامه اینستاگرام را دانلود کرده و آن را راه اندازی کنید.
  • با آدرس ایمیل حرفه ای خود وارد برنامه شوید.
  • برای پیج کاری خود نام کاربری و رمزعبور ایجاد کنید.
  • یک تصویر پروفایل حرفه ای از برای شرکت یا کسب و کار خود اضافه کنید که به راحتی نوع حرفه شما قابل تشخیص باشد.
  • به تنظیمات حساب کاربری خود رفته و به سمت پایین بروید تا به حساب کاربری تجاری وارد شوید.
  • اطلاعات درخواستی مانند نام تجاری، محل و شماره تلفن را درخواست کنید.
  • شروع به ارسال محتوای متناسب با شغل کنید، از هشتگ استفاده کنید و سایر حساب های تجاری در صنعت خود را دنبال کنید.

 

 

اگر این اطلاعات برای شما کافی نبود، بهتر است بیزینس اکانت اینستاگرام را با جزئیات بیشتری آموزش دهیم:
اگر قبل تر یک حساب کاربری شخصی در اینستاگرام ایجاد کرده اید، می دانید که این کار بسیار آسان است. خوشبختانه، اینستاگرام روند ایجاد پروفایل تجاری را به همین سادگی قرار داده است.

 

آموزش بیزینس اکانت اینستاگرام

برنامه اینستاگرام را دانلود کنید

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما برنامه موبایل برای اینستاگرام بسیار کاربر پسندتر از برنامه اینستاگرام برای نسخه دسکتاپ است. اگر این نرم افزار را در تلفن هوشمند خود ندارید، قدم بردارید.
نکته: اینستاگرام یک نرم افزار رایگان است که شما می توانید آن را از اپل استور و یا گوگل پلی دانلود نمایید.

ایجاد حساب کاربری شخصی

این ممکن است چندان کارآمد به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشید: در پشت هر شغلی انسان ها قرار می گیرند. اگر حساب اینستاگرام ندارید، قبل از ایجاد حساب کاربری تجاری باید یک حساب کاربری شخصی ایجاد کنید. اگر کار را از ابتدا شروع می کنید، با ایمیل مدیر رسانه های اجتماعی خود یک پروفایل ایجاد کنید یا یک ایمیل ساختگی مانند socialmedia@yourbusiness.com را به این کار اختصاص دهید. این کار باعث نمی شود اینستاگرام هر یک از اطلاعات شخصی شما را از حساب فیس بوک بیرون بکشد.

انتخاب نام کاربری و رمز عبور

پس از ایجاد نمایه، اینستاگرام از شما می خواهد که یک نام کاربری و رمز عبور را به حساب خود تعیین کنید. اگرچه ما هنوز این حساب را به عنوان یک نمایه تجاری تبدیل نکرده ایم، اما اکنون زمان آن رسیده است که اینگونه عمل کنید. نام کاربری که برای شرکت خود انتخاب می کنید باید برای مشتریان و عموم مردم آسان باشد. چه چیزی آسان تر از نام شرکت شما؟ در تمام شبکه های اجتماعی، نام کاربری باید برای افزایش سهولت دسترسی برای مشتریان و افزایش اعتبار برند شما انتخاب شود.

اگر نام شرکت شما پیش تر توسط فردی دیگر گرفته شده است، می توانید از پسوندهای مرتبط به همراه نام شرکت به عنوان نام کاربری حساب تجاری اینستاگرام خود استفاده نمایید. همچنین خوب است رمزی را انتخاب کنید که ضمن حفظ امنیت، برای استفاده از بازاریابان و مدیران حساب تجاری آسان باشد.

انتخاب یک تصویر برای پروفایل

اکنون زمان آن است که به جای بارگذاری تصویری از یک توله سگ و یا عکسی از طبیعت، از لوگوی برند خود به عنوان تصویر بیزینس اکانت اینستاگرام استفاده کنید. پس این امر نه تنها به طور کلی آگاهی از برند را افزایش می دهد بلکه باعث اطمینان مشتریان و سایر علاقه مندان به تجارت شما می شود که در جای مناسب قرار دارند.

تغییر به حساب کاربری تجاری

اکنون حساب کاربری تجاری شما آماده است و شما می توانید به راحتی از طریق پروفایل شخصی خود، به حساب کاربری تجاری شیفت نمایید. روی دکمه “تنظیمات” از منو در گوشه سمت راست بالای صفحه حساب کاربری خود ضربه بزنید. این دکمه به نظر در در iOS چیزی شبیه به دنده و در تلفن های Android ممکن است شبیه به دنده یا دایره ای شکل باشد.

از این قسمت به سمت پایین حرکت کنید تا هنگامی که گزینه “Try Instagram Business Tools” را ببینید. روی آن کلیک نمایید تا زمانی که اسلایدشوها شما را به اتصال به صفحه فیسبوک هدایت کنند. اینستاگرام از شما می خواهد تا نمایه تجاری Facebook خود را به صفحه اینستاگرام وصل کنید. همچنین از شما می خواهد که کسب و کار خود را طبقه بندی کرده و اطلاعات تماس خود را درج کنید. اخیرا میتوانید این مرحله را رد کنید و بدون نیاز به اتصال به فیس بوک حساب کاری خود را بیزینسی کنید.

کامل کردن اطلاعات حساب کاربری

قبل از شروع به ارسال عکس و فیلم، حتما فیلدهای مربوط به اطلاعات شرکت و تماس با اینستاگرام خود را پر کنید. این اطمینان حاصل خواهد کرد که هرکسی که از صفحه پروفایل شما بازدید می کند، می تواند ایده ای راجع به آنچه شما انجام می دهید، موقعیت مکانی شما و چگونگی تماس با تیم شما داشته باشد. این کار را می توانید در هر زمان و با زدن دکمه “ویرایش صفحه کاربری” در پروفایل خود خود انجام دهید.

 

اکنون که نمایه اینستاگرام خود را با موفقیت به بیزینس اکانت اینستاگرام تبدیل کرده اید، می توانید با اطلاعاتی درباره سازمان و نام تجاری خود کار خود را برای پر کردن بیزینس اکانت اینستاگرام خود آغاز نمایید. و فراموش نکنید که Instagram Nametag خود را تنظیم کرده و آن را در کسب و کار خود به نمایش بگذارید. این امر باعث می شود تا پروفایل تجاری جدید شما در اینستاگرام پیدا شود.

 

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام

اگر سهولت ساخت یک نمایه تجاری شما را مجاب به ساخت آن نکرده است، شاید خوب باشد که شما با مزیت های استفاده از حساب کاربری تجاری این شبکه اجتماعی آشنا شوید، حسابی که به سادگی می توانید با آن کارفرمای خودتان باشید و کسب و کار تازه ای را شروع کنید 

Instagram Insights (آنالیز پیج اینستاگرام)

Instagram Insights به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا آن ها بتوانند عملکرد کسب و کار خود را در این پلتفرم بسنجند و رصد کنند. تجزیه و تحلیل های اینستاگرام می تواند میزان ترافیک به صفحه شما، کلیک وب سایت، دسترسی و حتی impression های کلی را ردیابی کند.

promote در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام گزینه ای مناسب برای کاربران با نمایه تجاری است. اگر نیاز دارید تا در یک بستر خوب، تبلیغات کسب و کار خود را تبلیغ کنید، اینستاگرام بستری مناسب برای شما خواهد بود.

ارتباط سریع مخاطب

دکمه تماس با کسب و کار در این صفحه وجود دارد. با استفاده از این ویژگی، افرادی که از نمایه شما بازدید می کنند نیازی به ترک صفحه ندارند تا با شما ارتباط برقرار کنند. درعوض، آن ها به سادگی می توانند از اطلاعات تماسی که به آن ها ارائه می دهید استفاده کرده و سریعا به آن دسترسی پیدا کنند. اگر مشتریان ترجیح می دهند در صفحه باقی بمانند، همیشه گزینه دایرکت مسیج را در اختیار دارند.

گذاشتن لینک در استوری

اینستاگرام همانند واتس آپ دارای بخش استوری است برای آموزش استوری واتس آپ به این لینک مراجعه کنید، امکان استفاده از پیوندها برای حساب های اینستاگرام با بیش از ده هزار فالوور امکان پذیر است. این ویژگی که تنها برای حساب های تأیید شده در اینستاگرام قابل دسترس است، یکی دیگر از راه های عالی برای هدایت ترافیک به سایت شما درست از طریق پروفایل تجاری اینستاگرام خواهد بود.

استفاده از حساب تجاری اینستاگرام خود

بعد از راه اندازی حساب تجاری اینستاگرام خود، نوبت به آن می رسد تا از فرصت های موجود در این شبکه اجتماعی به خوبی استفاده کنید. از تمامی خلاقیت خود برای پر کردن و اشتراک تصاویر و ویدئوهای مرتبط با کسب و کارتان بهره گیرید، طرز استفاده از فیلترهای مختلف اینستاگرام را فراگیرید تا به راحتی در اکسپلورر اینستاگرام دیده شوید.

پرایوت کردن پیج بیزینس

برای بازگشت به حساب شخصی و یا خارج شدن از حالت بیزینس اکانت می توانید فرایند زیر را طی کنید:

  • وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.
  • سپس به بخش تنظیمات بروید و از آن جا در بخش “تنظیمات حساب کاربری تجاری”، روی “بازگشت به حساب شخصی” ضربه بزنید.
  • شما هر بار می توانید با رفتن به بخش تنظیمات، به راحتی به حساب کاربری شخصی و یا تجاری خود سوئیچ نمایید.

محدودیت های بیزینس اکانت اینستاگرام

نبود حریم خصوصی

یکی از محدودیت های حساب های تجاری اینستاگرام این است که شما نمی تواندی آن ها را از حالت عمومی خارج کرده و آن را خصوص کنید. البته که ماهیت حساب های تجاری اینستاگرام همین است چرا که هدف از ساخت آن اشتراک گذاری خدمات و محصولات با عموم مردم است. اما اگر شما می خواهید به صورت سختگیرانه ای فالوور جذب کنید، استفاده از بیزینس پروفایل پیشنهاد نمی شود.

اتصال به یک اکانت فیسبوک

یکی دیگر از محدودیت های استفاده از بیزینس پروفایل این است شما تنها می توانید با آن به یک صفحه فیسبوک وصل شوید. این در حالی است که با استفاده از پروفایل شخصی، شما می توانید به چند صفحه فیسبوک متصل شوید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

با حذف حساب کاربری، نمایه، عکس ها، فیلم ها، نظرات، لایک ها و دنبال کنندگان شما به طور دائم حذف می شوند. اگر می خواهید استراحت کنید، می توانید به جای پاک کردن حساب کاربری تجاری، حساب خود را غیرفعال کنید. بعد از حذف حساب کاربری خود، نمی توانید دوباره با همان نام کاربری وارد شوید یا آن نام کاربری را به حساب دیگری اضافه کنید. درواقع حساب های کاربری پاک شده مجدد فعالسازی نخواهند شد.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

از یک مرورگر تلفن همراه یا رایانه به صفحه حذف حساب خود بروید. اگر در وب به اینستاگرام وارد نشده اید، ابتدا از شما خواسته می شود که از طریق مرورگر وارد حساب کاربری خود از طریق سایت اینستاگرام شوید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید حساب خود را از درون نرم افزار اینستاگرام حذف کنید.

از منوی کشویی کنار، گزینه چرا حساب خود را حذف می کنید، را انتخاب کنید؟ و رمز عبور خود را دوباره وارد نمایید. گزینه حذف دائمی حساب شما تنها پس از انتخاب دلیل از منو ظاهر می شود. روی حذف دائمی حساب من کلیک کنید یا به آن ضربه بزنید.

اگر می خواهید یک حساب کاربری دیگر حذف کنید

در سمت راست بالای صفحه حذف اکانت روی صفحه کاربری که قصد پاک کردن آن را دارید، ضربه بزنید. در کنار نام کاربری کلیک کرده یا روی آن ضربه بزنید و Log Out را انتخاب کنید. با حساب کاربری که می خواهید حذف شود، وارد شوید و دستورالعمل های بالا را دنبال کنید.

سخن پایانی

همان طور که در بالا گفته شد، استفاده از حساب تجاری اینستاگرام مزیت هایی دارد که شما می توانید به راحتی و رایگان از آن برای توسعه کسب و کار خانگی و همچنین تبلیغات استفاده نمایید. امروز به راحتی می توانید شاهد رشد کسب و کارهای مختلف از طریق این بستر باشید. اگر می خواهید در بازار خود به خوبی رشد کنید، همین امروز یک حساب کاربری تجاری فعال در اینستاگرام بسازید و محصولات و خدمات خود را در آن به نمایش بگذارید.

کمی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. بدون تردید امروز نمی توانیم نقش پر رنگ اینستاگرام را در مطرح شدن و دیده شدن نادیده بگیریم. از راهنمایی که در بالا در خصوص ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام گفتیم، استفاده نمایید و به راحتی حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.