سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بین بردن بوی یخچال

گاهی پیش می آید که به محض باز کردن درب یخچال، بویی نامطبوع و ناخوشایند به مشاممان می رسد. در واقع، مدتی پس از استفاده ما از یخچال، به وجود آمدن بوی نامطبوعی که می تواند ناشی از نقص الکتریکی، قطع شدن تصادفی برق دستگاه و یا فاسد شدن غذاهایی که بیش از اندازه داخل یخچال مانده اند باشد، بطور معمول اتفاق می افتد. شناخت راهکارهایی که بتوانند ما را در از بین بردن بوی یخچال کمک کنند و مانع از ایجاد این مشکل شوند، ضرورت دارد. بر همین اساس توجه شما را به راهکارهایی که گرد آوری کرده ایم، جلب می کنیم:

نظافت داخل یخچال

دانستن ترفند های تمیز کردن یخچال | چگونه یخچال را تمیز کنیم؟ برای هر خانمی واجب است. برای نظافت کل یخچال، در قدم اول یخچال را از برق بکشید یا اگر از آن مدل های جدید یخچال است که دکمه روشن و خاموش دارد، با فشار دادن دکمه خاموش، برق یخچال را از کار بی اندازید. تمام قفسه ها و طبقات یخچال خود را از مواد غذایی خالی کنید. در ادامه، همه غذاهای فاسد و گندیده را دور انداخته و اگر ذراتی از آنها به قسمت هایی از یخچال چسبیده اند پاکشان کنید.

دقت کنید که تمیز کردن کل یخچال و از بین بردن بوی یخچال بایست در طول 4 ساعت تمام شود زیرا بیرون ماندن بیشتر مواد غذایی، سلامت آن ها را تهدید می کند. در زمانی هم که مواد غذایی را از یخچال خارج کرده اید آن ها را در فضایی خنک نگهداری کنید. بطور مثال قالب های یخ را داخل ظرفی که مواد غذایی را قرار داده اید، بندازید تا سرمای مناسبی داشته باشند.

از بین بردن بوی یخچال با نوشابه

پس از تمیز کردن یخچال و قبل از قرار دادن مواد غذایی در داخل آن، به منظور مبارزه با بوی بد یخچال به عنوان یک انتخاب خوب و موثر مقداری نوشابه گازدار را داخل یک سینی بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید، پس از مدتی بوی بد به جا مانده داخل یخچال جذب نوشابه می شود. همچنین برای موثرتر شدن این روش می توانید، مقداری وانیل (1 قاشق غذاخوری) را درون یک لیوان نوشابه گازدار بریزید و آن را به یخچال انتقال دهید، به این ترتیب، بوی ناخوشایند درون یخچال سریعتر از بین می رود.

از بین بردن بوی یخچال با جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت بوزدایی دارد. جوش شیرین نوعی پودر است که به طور کلی برای پاک کنندگی فواید بسیاری دارد، به طور مثال تمیز کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین بسیار مرسوم است. برای از بین بردن بوی یخچال پیاله ای را از جوش شیرین پر کرده و داخل یخچال خود قرار دهید و درب آن را ببندید. اجازه دهید جوش شیرین به مدت چندین ساعت در یخچال باقی بماند. همچنین برای پاک کردن دیواره های یخچال، سقف طبقات و کف آن از ترکیب جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید

از بین بردن بوی یخچال با سرکه

سرکه، در بی اثر کردن بویی که از یخچال بر می خیزد می تواند کمک قابل توجهی به شما کند. یک پیاله یا فنجان را از سرکه سفید پر کرده و داخل یخچال خود قرار دهید تا تاثیر مثبتش را در خنثی کردن بوی نامطبوع یخچال، نشان دهد.

از بین بردن بوی یخچال با بلغور جو

چنانچه بلغور جو را درون کاسه ای آلومینیومی ریخته و داخل یخچال بگذارید، می توانید بوی بد یخچال را از بین ببرید.

از بین بردن بوی یخچال با لیمو

لیمو را قطعه قطعه کرده و داخل یخچالتان قرار دهید. لیمو می تواند نقش موثری در جذب بوی نامطبوع موجود در یخچال شما داشته باشد.