سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش بستن کراوات

کراوات، می تواند یک لباس غیر رسمی را شیک کند و باعث شود شما شیک و مدرن تر به نظر برسید، چه آن را با یک پیراهن بپوشید و یا یک کت و شلوار کامل تنتان کنید. یاد گرفتن طریقه بستن کراوات دغدغه بسیاری از مردان است. از آنجا که تعداد زیادی از مردان، طرز بستن کراوات را به درستی آموزش ندیده‌اند، زمان زیادی را جلوی آینه می‌ایستند و با گره کراوات خود کلنجار می‌روند. مدل مو مردانه نیز مانند کراوات به جذابیت مردان می افزاید.

در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه به چندین روش ساده، کراوات تان را به مدل هایی رایج و شیک، ببندید. با دنبال کردن مراحل روش های مختلف، به راحتی مدل دلخواهتان را بیابید و زیباتر از همیشه بدرخشید. چگونگی بستن مرحله به مرحله کراوات به روش هایی متنوع:

مدل پرنس آلبرت

این مدل، مناسب برای کراوات های ضخیم و مردان کوتاه قد تر است.

 

مرحله به مرحله بستن این مدل:

با توجه به اینکه این مدل، نیاز به دو یا چند پیچش دارد، طرف پهن تر باید بلند تر از سمت باریک باشد، انتهای باریک را با انتهای پهن بپیچید، این کار را 2 بار یا بیشتر انجام دهید، هر چه بیشتر بپیچید، گره ضخیم تر می شود، بعد از پیچش نهایی، یک حلقه ایجاد کنید و سمتِ باریک تر را از میان آن حلقه رد کنید و به سمت پایین بکشید، گره را طوری تنظیم کنید که بصورت مناسب قرار گیرد.

مدل گره پاپیون

پاپیون، یک نوع کراوات کلاسیک محسوب می شود که برای هر مناسبتی در شب مناسب است.

مرحله به مرحله بستن این مدل:

طول کراوات را طوری تنظیم کنید تا سمت راست آن، کمی بلند تر از سمت چپ باشد، سمت بلند تر را از روی سمت کوتاه تر رد کنید، تا مدل V تشکیل شود، با دو لایه کردن قسمت کوتاه تر و قرار دادنِ آن روی یقه ی خود، حلقه ای ایجاد کنید، حلقه ای که ایجاد کردید را با انگشت شست و انگشت اشاره خود نگه دارید و در ادامه، همان کاری را که برای سمت دیگر انجام دادید، دوباره تکرار کنید، آن را در دست راست خود بگیرید و سمت چپ را بوسیله باز کردن پاپیون، از میانش رد کنید، اگر سمتی شل بود ، باید آن را در حلقه پشت گره قرار دهید که در مراحل قبلی درست کردید، در نهایت پاپیون خود را تنظیم و محکم کنید.

مدل گره ساده

برای بستن کراوات به این روش، کمترین مراحل ممکن را طی می‌کنید. این مدل گره کراوات در کشورهای غربی چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما در چین بسیار پرطرفدار است. شاید دلیل علاقه‌ چینی‌ها به گره کراوات ساده این باشد که به راحتی نمی‌توان آن را باز کرد. گره کراوات ساده کمی نامتقارن و مناسب برای کراوات‌های باریک است. این نوع گره بسیار ساده بسته می‌شود و مناسب مردان قد بلندی است که علاقه دارند طول کراواتشان کمی بیشتر باشد.

مرحله به مرحله بستن این مدل:

برای بستن کراوات با گره ساده، مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا کراوات را به صورت پشت و رو، روی گردن خود قرار دهید، به گونه‌ای که بخش پهن کراوات سمت راست و بخش باریک آن سمت چپ قرار بگیرد. نوک بخش باریک کراوات را کمی بالاتر از ناف خود قرار دهید. ( این فاصله به اندازه قد شما و طول و اندازه گردن هم بستگی دارد).
بخش پهن را از زیر بخش باریک به سمت چپ ببرید.
بخش پهن را از روی بخش باریک بچرخانید و به سمت راست ببرید.
بخش پهن را از زیر حلقه گردن به سمت بالا ببرید.
بخش پهن را از داخل حلقه‌ای که در کراوات ایجاد کرده‌اید، پایین بیاورید.
بخش پهن کراوات را پایین بکشید تا گره سفت شود. گره کراوات را بالا ببرید و روی یقه مرتب کنید.

 

مدل کلوین

این مدل گره کراوات، نام خود را از «لرد کلوین» (ویلیام تامسون) گرفته است. در واقع مدل گره کراوات کلوین، نوع گسترش ‌یافته‌ای از گره کراوات ساده است. درست مانند گره ساده، بستن این مدل گره کراوات هم با قرار دادن کراوات به صورت پشت و رو شروع می شود. اندازه این گره کراوات تقریبا مشابه با گره Four-In-Hand است، با این تفاوت که گره کلوین کمی پرتر و زاویه‌دارتر دیده می شود.

 

مرحله به مرحله بستن این مدل:

برای بستن کراوات با گره کلوین، مراحل زیر را انجام دهید. با قرار دادن کراوات به صورت پشت و رو دور گردن شروع کنید. طرف پهن کراوات باید سمت راست و طرف باریک آن باید کمی بالاتر از ناف در سمت چپ قرار بگیرد.
بخش پهن را از زیر بخش باریک به سمت چپ ببرید.
بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت راست بچرخانید.
بخش پهن را دوباره از زیر بخش باریک رد کرده و به سمت چپ ببرید.
یک بار دیگر بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت راست بچرخانید.
بخش پهن را از زیر حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید.
بخش پهن را از داخل حلقه‌ای که جلوی کراوات ایجاد کرده‌اید، عبور دهید.
بخش پهن را بکشید تا گره محکم شود. بخش باریک را نگه داشته، گره را بالا ببرید و سپس آن را روی گردن خود مرتب کنید

مدل گره ی پرت

جری پرت، مردی که در اتاق بازرگانی آمریکا فعالیت می‌کرد، خالق گره کراوات پرت است. او برای سی سال به روش متفاوت خود، کراواتش را گره می‌زد تا این که یک مجری تلویزیونی متوجه این نکته شد و آن را رسانه‌ای کرد. پس از آن این گره به شکل شگفت‌انگیزی مورد استقبال قرار گرفت.
گره کراوات پرت یک گره پرکاربرد و شیک با اندازه‌ی متوسط است.

آموزش بستن گره کراوات پرت (شلبی)

برای بستن کراوات با گره پرت، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید. کراوات را به صورت پشت رو دور گردن خود قرار دهید. طرف پهن کراوات باید در سمت راست و طرف باریک آن کمی بالاتر از ناف در سمت چپ بدن شما قرار بگیرد. بخش پهن کراوات را از زیر بخش باریک به سمت چپ عبور دهید. بخش پهن را به سمت وسط کراوات بالا ببرید.

بخش پهن را از زیر حلقه‌ی گرد عبور دهید و به سمت چپ پایین بکشید. بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت راست بپرخانید. بخش پهن را از زیر حلقه گردن به سمت بالا ببرید. بخش پهن را از حلقه ‌ای که در جلوی کراوات ایجاد کرده‌اید، عبور دهید و به سمت پایین بکشید. برای محکم کردن گره، بخش پهن را به سمت پایین بکشید. بخش باریک را با دست نگه داشته و گره را به سمت گردن بالا ببرید و گره را مرتب کنید.

گره کراوات دانش‌آموزی

گره کراواتی که به نام گره دانش‌آموزی از آن یاد می‌شود، نامش را از کلوپی در قرن 19 میلادی گرفته که متعلق به مردان سطح بالای جامعه بوده است. این نوع گره، به دلیل سادگی و مناسب بودن برای شرایط مختلف بسیار پرطرفدار است. این مدل گره کراوات، ظاهری بلند و باریک، مخروطی شکل و کمی نامتقارن دارد و استفاده از آن بسیار ساده است. پس اگر قرار است تنها یک مدل گره کراوات را یاد بگیرید، آن مدل باید Four-In-Hand یا همان گره دانش‌آموزی باشد.

آموزش بستن گره کراوات دانش‌آموزی

برای بستن کراوات با گره دانش‌آموزی طبق دستور العمل زیر عمل کنید .
طرف پهن کراوات را سمت راست و طرف باریک آن را سمت چپ قرار دهید، طوری که پایین بخش باریک کراوات نزدیک به ناف قرار گیرد.
بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت چپ ببرید.
بخش پهن را از زیر سمت باریک به سمت راست بچرخانید.
بخش پهن را روی بخش باریک قرار داده و این بار به سمت چپ بچرخانید.
بخش پهن را از حلقه‌ی دور گردن بالا بیاورید.
بخش پهن را از حلقه‌ای که جلوی کراوات درست کرده‌اید عبور دهید.
برای محکم کردن گره کراوات، بخش پهن آن را به سمت پایین بکشید. سپس بخش باریک را با دست نگه داشته و گره را به سمت یقه، بالا ببرید. کراوات را روی یقه مرتب کنید.

کراوات سه گره

در واقع «دوک ویندزور» هرگز خودش از کراوات سه گره استفاده نکرد. اما او اولین کسی بود که گره پهن و مثلثی را برای کراوات به کار برد. او نوعی گره کراوات را با تغییر مدل گره دانش آموزی به وجود آورد که مورد استقبال قرار گرفت. بعدها افرادی که تلاش داشتند از سبک گره کراوات دوک ویندزور تقلید کنند، روش بستن کراوات سه گره را ابداع کردند. این مدل گره یک گره‌ی مثلثی شکل و متقارن است که برای پیراهن‌هایی با یقه‌ی باز و پهن کاربرد دارد.

آموزش بستن کراوات سه گره

طرف پهن کراوات را سمت راست و طرف باریک آن را سمت چپ قرار دهید، طوری که پایین بخش باریک کراوات نزدیک به ناف قرار گیرد. بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت چپ ببرید. بخش پهن را از زیر حلقه‌ی دور گردن بالا بیاورید. بخش پهن را به سمت چپ پایین بکشید. بخش پهن را از پشت بخش باریک به سمت راست ببرید. بخش پهن را از روی حلقه‌ی گردن بالا بیاورید.

بخش پهن را از زیر حلقه‌ی گردن در سمت راست پایین بیاورید. بخش پهن از روی گره کراوات به سمت چپ ببرید. بخش پهن را از زیر حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید. بخش پهن را از حلقه‌ای که در گره کراوات به وجود آورده‌اید، بگذرانید. برای محکم کردن گره، بخش پهن کراوات را به سمت پایین بکشید. سپس بخش باریک کراوات را با دست نگه داشته و گره را به سمت یقه‌‌ی پیراهن بالا ببرید. کراوات را روی یقه مرتب کنید.

کراوات دو گره

روش بستن کراوات دو گره که با نام «ویندزور نیمه» (Half-Windsor) هم شناخته می‌شود، یکی از کارآمدترین مدل‌هاست. این گره کراوات، اندازه‌ای متوسط دارد و اگر به درستی تنظیم شود، پس از گره زدن، یک گودی عمیق در بخش جلوی کراوات به وجود می‌آورد.

آموزش بستن کراوات دو گره

برای بستن کراوات به روش دو گره، بایستی مطابق با مراحل زیر پیش بروید. بخش پهن کراوات را سمت راست قرار داده و بخش باریک را سمت چپ بگذارید. نوک کراوات در سمت باریک آن، باید نزدیک به ناف باشد. بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت چپ ببرید. بخش پهن را از زیر بخش باریک رد کرده و به سمت راست ببرید. بخش پهن را به سمت مرکز حلقه‌ی کراوات بالا بیاورید.

بخش پهن را از حلقه‌ی گردن رد کرده و به سمت چپ بکشید. بخش پهن را به سمت جلو چرخانده و از روی گره به سمت راست ببرید. بخش پهن را از زیر حلقه‌ی گردن به سمت بالا رد کنید. بخش پهن را از حلقه‌ای که در جلوی کراوات ایجاد کرده‌اید، عبور دهید. گره کراوات را با کشیدن بخش پهن به سمت پایین سفت کنید. بخش باریک کراوات را که در زیر قرار گرفته با دست نگه دارید و گره را به سمت یقه، بالا ببرید. کراوات را روی یقه‌ی پیراهن مرتب کنید.

کراوات یک گره

این گره، اصلاح شده ی مدل دانش آموزی است، این مدل برای کراوات های ضخیم با پیراهن هایی با یقه باریک مناسب است و یک ایده خوب برای مردان قد بلند و کسانی است که همیشه یک مدل کراوات میبندند.

چگونگی بستن مرحله به مرحله ی این مدل :

کراوات را روی گردن خود بگذارید تا هر دو طرف آویزان باشد و انتهای پهن تر را در سمت راست خود بگذارید، کراوات را طوری تنظیم کنید که طرف پهن تر، نسبت به طرف دیگر بلند تر باشد. سمت پهن تر را از زیر سمت دیگر عبور دهید، یک حلقه روی سمت باریک ایجاد کنید، سمت پهن تر را بین کراوات و گردن خود قرار دهید و به سمت پایین بکشید و در نهایت گره را تنظیم کنید تا به صورت مناسب قرار گیرد.

انتخاب مدل مناسب گره کراوات

  • همه‌ی انواع گره کراوات یکسان نیستند. شکل و اندازه‌ی گره‌ ها، تنوع زیادی دارد. این که از چه گره‌ای باید استفاده کنید، به مدل کراوات و پیراهن شما بستگی دارد. برای مثال یک کراوات پهن به گره کراوات کوچکتری نیاز دارد.
  • از سوی دیگر، هر کدام از انواع گره کراوات، جلوه ای منحصر به ‌فرد دارد که در استایل و تیپ شما نمایان می شود.
  • بهترین روش برای انتخاب گره کراوات مناسب این است که جلوی آینه بایستید و چند مدل گره کراوات اصلی را امتحان کنید. کمی با کراوات‌ها خود را سرگرم کنید و جلوه خاص هر یک از انواع گره کراوات و زیبایی آن‌ها را پیدا کنید.
  • برای این که تفاوت انواع گره کراوات را بهتر درک کنید، آن‌ها را روی یک کراوات یکسان امتحان کنید. از هر کدام از گره‌ها عکس بگیرید و سپس عکس‌ها را با هم مقایسه کنید.

سخن پایانی

انواع گره کراوات کلاسیک، معمولا ساختاری ساده دارند و در عین حال زیبا و شیک به نظر می‌رسند. به سادگی می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید و با استایل‌ها و تیپ‌های مختلف به کار ببرید. همچنین می‌توانید یک کراوات باریک و یک کراوات پهن را با یک روش یکسان گره بزنید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. اگر می خواهید استایل جذابی داشته داشته باشید می توانید این مطلب را مطالعه کنید تا با داشتن دندان های سفید، جذابیت خود را چندین برابر کنید.

منبع: چندوچون